درباره قفل های ترکیبی چقدر می دانید ؟

چقدر درباره قفل های ترکیبی در گاوصندوق ها می دانید ؟

آیا این مدل از قفل ها برای شما مناسب است؟ یا لزومی برای هزینه کردن برای چینی قفل هایی ندارید؟

گاوصندوق های دارای قفل ترکیبی به نوعی جزء گاوصندوق های گران تر محسوب می شود. اما اصلا منظور از قفل ترکیبی چیست؟

به طور کلی 3 نوع قفل در گاوصندوق ها به کار می روند. قفل های مکانیکی، قفل های دیجیتال و قفل های ترکیبی. قفل های ترکیبی همان طور که از نامشان پیداست، ترکیبی از قفل های دیجیتال و مکانیکی هستند که امنیت قابل توجهی دارند. نمونه از یک قفل کامل ترکیبی را می تواند ترکیب رمز عددی دیجیتالی به علاوه رمز بایومتریک و یک کلید مکانیکی عنوان کرد.

گاوصندوق ها نیز عموما بر اساس نوع قفل شناخته می شوند. به طور کلی گاوصندوق های دارای قفل ترکیبی و دیجیتال همگی جزء گاوصندوق دیجیتال محسوب می شوند.  

عموما در گاوصندوق ها همه این موارد باهم ترکیب نمی شوند بلکه دو‌به‌دو ترکیب می شوند. مثلا شما برای باز کردن درب گاوصندوق ابتدا رمز عددی را وارد می کنید و سپس با چرخاندن کلید درب را باز می کنید یا اینکه ابتدا اثرانگشت خود را ثبت می کنید و سپس کلید را می چرخانید. قفل های ترکیبی به نوعی طراحی شده اند که در صورت نبودن یکی از آن ها درب گاوصندوق باز نخواهد شد.

اما نکته مهم در انتخاب قفل های ترکیبی موضوع برند سازنده قفل است. موضوع برند نکته مهمی که نباید از آن غافل شد، وقتی شرکتی مانند سامسونگ و یا paxos سازنده قفل گاوصندوق هستند قطعا به لحاظ امنیت، قابل اعتماد تر اند.

سرعت باز و بسته شدن گاوصندوق هایی که دارای قفل های ترکیبی هستند به نسبت قفل های تمام دیجیتال پایین تر است. در حالت کلی اگر شما تعداد دفعات بیشتری در روز به گاوصندوق تان احتیاج دارید پیشنهاد می شود از قفل های تمام دیجیتال استفاده کنید که علاوه بر امنیت بالا، تنظیمات رمز راحت تری دارند  و سرعت باز و بسته شدن آن ها نیز کم است. 

دوربین مداربسته ضدانفجار مناسب چه مکان هایی است ؟

انتخاب دوربین مداربسته فقط محدود به انتخاب لنز، تعداد دوربین ها و هارد ذخیره سازی نمی شود امنیت محیطی که قرار است شما در آن دوربین را نصب کنید نیز مهم است. منظور از امنیت بحث احتمال دستبرد و سوء استفاده نیست، بلکه میزان خطرات محیطی یا حتی نوع شرایط جوی مد نظر است. انتخاب دوربین مداربسته مناسب بسته به پارامتر های مختلف می تواند تغییر کند.  

در برخی از محیط ها مانند محیط های مسکونی، یک دوربین مداربسته با یک استاندارد اصولی می تواند کفایت کند و قطعا قیمت مناسب تری خواهد داشت.


 در این شرایط احتیاجی به یک دوربین مقاوم در برابر شرایط جوی یا حرارات خیلی بالا یا حتی دمای پایین نیست. اما در برخی از موارد شرایط محیطی به نوعی است باید دوربین مداربسته بتواند در بدترین شرایط احتمالی مقاوم باشد.

محیط هایی مانند پتروشیمی، مراکز نظامی و امنیتی مکان هایی هستند که احتیاج است دارد در بدترین شرایط نیز وقایع ثبت شود و دوربین از کار نیفتد. در چند سال اخیر دوربین های مداربسته ای واردبازار شدند که در برابر انفجار و آتش سوزی مقاوم هستند و به کماکان در این شرایط به کارشان ادامه می دهند.


دوربین های ضد انفجار برای موقعیت هایی مناسب که ریسک خطر بالایی دارند مانند معادن، کارخانه ها و ... علاوه بر بحث انفجار مقاومت در شرایط آب و هوایی و زنگ زدگی نیز یک فاکتور مهم و قابل توجه در این دسته از دوربین هاست. دوربین های ضدانفجار و مقاوم در برابر رطوبت، از فولاد های با کیفیت ساخته شدند که در برابر زنگ زدگی نیز مقاوم است. نکته قابل توجه در دوربین های مداربسته استفاده از سیم کشی های غیرقابل اشتعال است تا ارتباط در شرایط نامناسب نیز باقی بماند. عموما سیم کشی این قبیل از دوربین ها باید محافظت شده باشند و از مقاومت آن ها در برابر شرایط احتمالی مطمئن شد. 

the cctv company یکی از شرکت های معتبر انگلیسی است که در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت می کند.